Psoe i Eu utilitzen el canal de premsa oficial per criticar M+S Algemesí i PP

L’equip de govern, a través del responsable de premsa, envià una nota institucional on critica PP i M+S Algemesí, que som institució. el polític responsable s’ha de disculpar.

mesalgemesiL’equip de govern ha traspassat tots els límits i línies roges possibles en temes de comunicació. En el dia d’ahir, i poc després que nosaltres enviàrem com a partit una nota de premsa valorant el tema de l’IBI, els mitjans de comunicació reveren una nota de premsa oficial, enviada pel responsable de comunicació i des del compte oficial on s’envien les notes de premsa, amb el titular: “Més Algemesí i PP imposen una política tributària de dretes que perjudica als més necessitats”.

Tan difícil és separar l’aspecte institucional del partidista? Eixe titular és totalment legítim -i contribueix al debat polític- en una nota de premsa dels partits que conformen el govern, però és inacceptable en un comunicat institucional. Ja ho explicàrem quan fa setmanes enviaren altra nota oficial criticant al PP. Però sembla ser que, o no entenen el que lligen, o els dóna igual. Ahir la institució “ajuntament” envia un comunicat criticant una part de l’ajuntament numèricament majoritària. Perquè tant PP com M+S ALGEMESÍ som ajuntament!

I això no podem deixar-ho passar. L’actual equip de govern ha utilitzat novament els canal oficial per enviar un comunicat partidista i això no pot quedar ahí. Tenim clar que la decisió d’enviar tal comunicat no és del responsable de premsa municipal, sinó del polític o política que li ha donat l’ordre. Eixa persona, que desconeixem qui és, ha demostrat que no és digne de la responsabilitat que té.

No sabem si qui ha donat l’ordre és el regidor de comunicació, l’alcaldessa o cap altre membre de l’equip de govern, però volem saber-ho i exigim que, almenys, demane disculpes públiques per la utilització partidista de la institució. El correcte seria que, motu proprio, presentara la dimissió. Atorgàrem la confiança a l’alcaldessa i alliberàrem al regidor de comunicació per a que utilitzaren els seus càrrecs des de la neutralitat institucional, no per a que enviaren notes oficials atacant-nos.

No cobren un jornal per a que desacrediten a part de la institució. Els animem a que com a partits polítics critiquen el que vulguen de nosaltres, però ho han de fer com a partit polític i pels canals del partit. Això és l’aeiou del funcionament democràtic. Confondre partit i institució és propi d’altres règims, no de la democràcia.

Però ja que la senyora alcaldessa fa unes declaracions en una nota oficial, el que li demanem almenys és que sàpiga de què parla i que no mentisca com a alcaldessa. Sorprenentment l’alcaldessa comença la nota indicant que “l’IBI és un impost progressiu que grava el patrimoni”. L’Impost de Bens Immobles no és un impost sobre el patrimoni -existeix una declaració de patrimoni-, sinó sols sobre immobles, com el seu nom indica. Però el que no és, i entenem que és un “error” intencionat per intoxicar l’opinió pública, és un impost progressiu.

Un impost progressiu és aquell en el qual el tipus impositiu és superior per a qui més valor declara, i menor per a qui menys, tal i com passa a l’IRPF. L’IBI és un impost proporcional, com l’IVA, on tot el món, amb independència del valor que es declare, paga el mateix percentatge. Tot el discurs de la nota de premsa es basa sobre una premissa absolutament falsa. És cert que els impostos progressius serveixen millor per a la redistribució de la riquesa, però aquest no és un impost progressiu! I vivenda en té quasi tot el món, gent amb molts diners i gent amb pocs. Pujar-lo castigava més a la gent amb menys recursos perquè és proporcional.

Per si fóra poc, en nota oficial, l’alcaldessa torna a intoxicar la informació dient que “solament s’haguera incrementat, mínimament, l’impost de les vivendes de major valor”. Tal afirmació és absolutament falsa. Sols calia preguntar a Rendes per saber que allò que fa que puje o baixe l’impost cas per cas era com havia quedat en la ponència cada zona cadastral, no totes pugen igual. Però en una mateixa zona l’increment afecta igual als immobles de més o menys valor, ja que el gravemen és el mateix.

És una nota oficial totalment “xapucera” que parla de punts quan es refereixen a centèsimes, i on escriuen 0’074 on devien haver posat 0’74% o 0’0074. La nota denigra, per les mentides i els errors, la institució. Pitjor no es pot fer, i per això algun polític ha d’assumir responsabilitats i demanar disculpes.

Deixa el teu comentari