Cullera inicia la campanya d’inspecció de vehicles de transport escolar

La Policia Local comprovarà l’ús correcte de cinturons de seguretat, sistemes de retenció infantil i diverses característiques dels vehicles // La campanya, organitzada per la DGT, es desenvoluparà en l’àmbit nacional

CULLERA. 27-11-17. La Policia Local de Cullera inicia hui una campanya en la qual es controlen les condicions de seguretat en les que viatgen els vehicles de transport escolar. La localitat respon així a la DGT, la qual ha instat a les poblacions amb un nombre d’habitants important a dur a terme els controls.

Les inspeccions, que es desenvoluparen des de fins a l’1 de desembre, busquen una disminució dels riscos durant els desplaçaments fins als centres educatius, especialment pel que fa als més xicotets.

Per a açò, es comprovarà que tant els conductors com els ocupants porten degudament els cinturons de seguretat homologats o, en el cas de menors amb una altura igual o inferior a 135 centímetres, el sistema de retenció infantil (SRI).

També s’examinaran algunes condicions dels vehicles, tenint en compte la seua antiguitat, les característiques de les finestres, seients i sòl, la placa de transport, les portes i l’estat d’extintors, martells i farmaciola de primers auxilis.

A més, es comprovaran aspectes del trajecte com el temps del recorregut i les parades, el segur addicional i la velocitat.

L’objectiu de la campanya és sensibilitzar als usuaris de la importància del correcte ús dels diferents sistemes de retenció i seguretat, i afectarà qualsevol vehicle que transporte menors a centres escolars, tant particulars com públics.

Els controls es realitzaran en punts propers als col•legis de la localitat. La Policia Local creu totalment necessari este tipus d’actuacions per a garantir la seguretat en trajectes que es fan pràcticament cada dia, segons ha assenyalat la regidora de l’àrea, María José Terrades.

Comenta la notícia